Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social
Oberta la inscripció i matrícula mòduls i cursos d’especialització 6 i 7.
Oberta la inscripció i matrícula al màster i als cursos d’especialització.
El proper curs comença el febrer del 2024. Les preinscripcions s’obren amb prou antelació. Podeu deixar-nos les vostres dades des del formulari i us avisem quan les preinscripcions s’obrin.
Les preinscripcions per als mòduls 1, 2, 3, 4 i 5 estan tancades. Aquests mòduls comencen una altra vegada el febrer del 2024. Les preinscripcions s’obren amb suficient antelació. Podeu deixar-nos les vostres dades des del formulari i us avisem quan les preinscripcions s’obrin.
Aquestes sessions podran ser presencials o en streaming.
Aquest vídeo conté fragments d’obres que són propietat de la Universitat Autònoma de Barcelona i amb llicència Creative Commons Reconeixement-No Comercial. ENLLAÇ.
Presentació del màster UAB
Fes el màster a la Universitat Autònoma de Barcelona
FES EL MÀSTER SENCER
En un període acadèmic: Pots cursar tots els mòduls del màster dins del període establert de febrer 2022 a juny 2023. Al finalitzar, obtindràs el títol de Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social.
En diferents períodes acadèmics: Pots cursar els cursos d’especialització, que equivalen als mòduls de l’1 al 7 i, posteriorment matricular-te només dels mòduls 8 i 9. Tot això ho pots fer al llarg de diferents anys acadèmics. Al finalitzar, obtindràs el títol de Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social.
FES CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ
Pots matricular-te del curs d’especialització que més t’interessi. A finalitzar cada curs d’especialització, obtindràs un Certificat de el Curs d’Especialització cursat.
Mòduls i Cursos d’Especialització
Per saber més sobre competències, calendari, contingut, metodologia i avaluació de cada mòdul/curs d’especialització descarrega la guia de l’estudiant.
Mòdul 1/Curs d’Especialització : Tecnologia inclusiva.
Assignatures:
- Accessibilitat a la tecnologia de la informació i la comunicació.
- Recursos tecnològics per a la inclusió.
- Xarxes socials i comunicació.
Clica per més informació del mòdul
Mòdul 2/Curs d’Especialització: Mirades inclusives des de l'art.
Assignatures:
- Els llenguatges artístics com a eina per a la inclusió educativa i social.
- Llenguatge visual i plàstic i els processos d’inclusió.
- Llenguatge musical i els processos d’inclusió.
- Llenguatge corporal i els processos d’inclusió.
Clica per més informació del mòdul
El curs va dirigit a professionals del món de l’educació interessats en explorar el potencial de l’art com a eina educativa, social, d’innovació i d’inclusió. Pretén fer una immersió en els llenguatges artístics (visual, musical i corporal) per comprendre’ls i ser capaços d’utilitzar-los com a una via per a la inclusió social. Es proporcionaran estratègies per a dissenyar projectes artístics, interdisciplinars, transdisciplinars i inclusius d’educació a través de les Arts, apropant la cultura a tothom.
Mòdul 3/Curs d’Especialització: Educació emocional, sexualitat i discapacitat en un entorn inclusiu.
Assignatures:
- Com gestionem les nostres emocions en una societat inclusiva?
- Discapacitat i sexualitat: i jo per què no?
Clica per més informació del mòdul
En una primera part, el curs ens introdueix de ple en el món de les emocions amb la finalitat de facilitar les competències necessàries, des d’una mirada interdisciplinar, pel desenvolupament de la gestió de les emocions en una societat inclusiva. Des d’una perspectiva socioeducativa, ètica i jurídica la segona part del curs pretén facilitar les competències necessàries per tal que els i les estudiants puguin orientar i acompanyar a les persones i a les seves famílies, si s’escau, en els processos vinculats a l’afectivitat i el desenvolupament òptim de la sexualitat. Aquesta acció formativa tindrà un caràcter eminentment pràctic basat en l’anàlisi i resolució de casos.
Mòdul 4/Curs d’Especialització: Millora dels trastorns i els problemes de conducta des de l’educació inclusiva.
Assignatures:
- Tenim un antídot per regular els problemes de comportament?
- Contribuïm des de les nostres conductes a una societat més inclusiva?
Clica per més informació del mòdul
Mòdul 5/Curs d’Especialització: La resposta de la societat inclusiva davant el trastorn de l’espectre autista.
Assignatures:
- Identificació de les necessitats educatives.
- La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge.
- Suport i treball en xarxa per a la inclusió social
Clica per més informació del mòdul
Mòdul 6/Curs d’Especialització: Avancem cap a una societat inclusiva: suport socioeducatiu per desenvolupar les capacitats cognitives.
Assignatures:
- Identificació de les necessitats educatives.
- La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge.
- Suport i treball en xarxa per a la inclusió social
Clica per més informació del mòdul
Mòdul 7/Curs d’Especialització: Resposta de l’educació inclusiva als trastorns i dificultats d’aprenentatge.
Assignatures:
- Aprenentatge i identificació de necessitats educatives.
- La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge.
- Suport i treball en xarxa per a la inclusió social
Clica per més informació del mòdul
Mòdul 8: Pràctiques supervisades. 9 crèdits.
Les pràctiques supervisades consisteixen en desenvolupar un procés d’estada en un centre socioeducatiu, per tal d’elaborar una memòria que contempli la reflexió teòrico-pràctica sobre la seva realitat des d’una vessant participativa i col·laborativa, atenent als processos d’inclusió.
Mòdul 9: Treball Final de Màster. 6 crèdits.
Elaborar un projecte d’intervenció i/o recerca relacionat amb els processos inclusió a la societat: justificació del problema, plantejament d’objectius, elaboració d’un marc teòric, elaboració d’un marc metodològic, i presentació de resultats i conclusions.
Descàrrega la guia de l'estudiant
En aquest document tens tota la informació completa del màster
**Pagament fraccionat**
Formulario de consulta
Preguntes freqüents
Quins són els objectius formatius específics del màster?
Els objectius educatius que es persegueixen en el màster en inclusió de la Universitat Autònoma de Barcelona són:
- Analitzar les necessitats específiques de suport dins dels processos d’inclusió educativa i social.
- Dissenyar, aplicar i avaluar conjuntament amb altres professionals de l’educació, propostes d’intervenció, tant personals com contextuals, per afavorir els processos d’inclusió educativa i social amb persones amb necessitats específiques de suport.
- Aplicar i diversificar les estratègies educatives que afavoreixen l’atenció de tots i totes en un context educatiu i social ampli i general. Màster en discapacitat.
Quines competències específiques podré obtenir a l'cursar el màster o els mòduls i cursos?
- Analitzar les necessitats específiques de suport per facilitar el procés d’inclusió.
- Analitzar les institucions educatives i socials per tal d’afavorir una resposta més ajustada a les necessitats específiques de suport dins del marc d’un educació per a tothom.
- Dissenyar i regular espais d’ensenyament-aprenentatge en contextos de diversitat.
- Proposar i utilitzar estratègies didàctic–organitzatives adequades per tal d’avançar en el procés d’inclusió educativa i social.
- Treballar entre iguals i col·laborar amb els serveis educatius i socials de l’entorn implicats en el procés d’inclusió.
- Planificar, desenvolupar, adaptar i avaluar intervencions educatives amb persones amb necessitats específiques de suport en els diferents entorns educatius i socials: família, centres educatius, context social i cultural.
Cada mòdul i/o curs d’especialització té associada una/es competència/es específica/s. Informa’t de quin mòdul t’interessa. Curs d’educación especial
Quines competències transversals obtindré?
- Desenvolupar espais de reflexió que facilitin un canvi de “mirada” en relació a les persones amb necessitats de suport dins del marc d’una educació per a tothom.
- Crear espais que permetin valorar les competències personals de tots i totes des d’un posicionament constructiu i positiu.
- Comunicar coneixements, idees, valors i conclusions de manera efectiva i saber-les compartir.
- Treballar en equips i desenvolupar actituds de col·laboració i de participació com a membre actiu de la comunitat. – Utilitzar tècniques necessàries per a la recollida d’informació de diferents fonts.
- Analitzar críticament el treball personal i utilitzar els recursos pel desenvolupament professional.
- Fer un ús eficaç i integrat de les tecnologies de l’informació i la comunicació.
Quines sortides professionals concretes té el màster?
Els i les estudiants titulats/des en aquest màster estaran formats per:
- Donar resposta a les necessitats educatives de suport en un context d’educació per a tothom.
- Treballar entre iguals en els processos d’inclusió educativa i social.
- Dinamitzar el treball en xarxa per atendre les necessitats educatives de suport.
Com a sortides professionals, el màster permet:
- Accedir a la borsa de treball en l’especialitat de Pedagogia Terapèutica pel professorat d’Educació Primària durant el seu període d’interinatge, segons Resolució ENS/113/2012 del 25 de gener.
- Accedir a institucions de l’àmbit social i educatiu interessats en el desenvolupament dels processos d’inclusió i on es treballi amb persones amb necessitats específiques de suport. Màster en educació especial