Professorat del Màster

Mòdul 1 – Tecnologia inclusiva.

Joaquín Fonoll Salvador

Des de 1980 treballa en temes relacionats amb la tecnologia i l'educació Entre 1987 i 2013 va ser assessor tècnic docent del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya coordinant accions en l'àmbit de les tecnologies digitals i estudiants amb NEE. Autor de múltiples recursos didàctics, softs educatius i materials formatius. Professor col·laborador del grau de Teràpia Ocupacional de la UVIC, EUiT, ha col·laborat en màsters i postgraus de la UNED, la URLL i la UB a Espanya, així com en UNLA a l'Argentina, el CDETI a Xile i un UNAL a Colòmbia. Actualment és assessor en tecnologies per a la inclusió i president de l'associació ESAAC-BajoCostet, que promou l'ús de SAACs i productes desenvolupats amb tecnologia lliure.

Mª Teresa Corbella Roqueta

Enginyeria Industrial i especialitzada en Organització Empresarial (ETSEIB Barcelona), Aptitud de Certificació Pedagògica de la UPC i amb formació addicional en Sistemes de Gestió de la Qualitat i Medi Ambient. Actualment és coordinadora del Servei TIC del CREDV- ONCE Barcelona i del Seminari Once Technology a nivell nacional. Membre del grup ACCEDO (Accessibilitat al Contingut Educatiu Digital una vegada). Des de fa anys es dedica a la docència i a la formació especialitzada en l'entorn de discapacitat visual. S'ha format en diferents cursos d'e-learning del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, l'ONCE i altres entitats. Actualment és col·laboradora docent de diversos màsters i cursos d'atenció a l'educació inclusiva i la diversitat a la Universitat Blanquerna, la UIC Barcelona i la UB.

Vanessa Fuentes Heredero

Llicenciada en Psicologia en especialitats d'intervenció clínica i social per la UOC; Tècnica Superior d'Integració Social, especialitzada en recursos i serveis per a persones amb diversitat funcional. Té el Màster en Educació i TIC (e-learning) per la UOC i la Certificació Universitària en Neuropsicologia de l'Educació per la Universitat Antonio de Nebrija Membre del Grup de Treball "Psicologia i Tecnologia" i "Psicologia i Discapacitat" del Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya. Ponent en les jornades anuals de Productes de Suport al Disseny Obert (Low Cost) a Barcelona.

Josep Solà Benítez

Llicenciat en Psicologia Clínica per la UB. Llicenciat en Pedagogia Terapèutica per la UB. Entre 1975 i 1986 va treballar com a Monitor de Taller, Educador i Terapeuta Ocupacional a Aspace De 1987 a 2019 com a psicòlog especialista en Teràpia Ocupacional, al CEE Pont del Dragó, Des de 1995 és professor col·laborador de l'Escola Universitària de Teràpia Ocupacional i Infermeria de Terrassa-UAB i col·labora amb el Màster docent de la UB i la UAB.

Mòdul 2 – Mirades inclusives des de l’art.

Dra. Mar Morón Velasco

Professora d'Educació Artística: Arts Visuals, a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Llicenciada en BBAA i diplomada en Educació Especial (mestra). Artista, doctora en educació artística i dissenyadora de projectes artístics per a persones amb necessitats de suports específics en l'àmbit escolar i museístic. Línies d'investigació: l'art com a eina per a una societat inclusiva, educar a través de l'Art i projectes innovadors d'Educació Artística. Membre del Centre d'Estudis i Recerca per a una societat inclusiva de la UAB (CERSIN).
https://cersin.uab.cat

Llic. Ainara Díaz

Màster en Art per a la transformació social, la inclusió social i el desenvolupament comunitari: Mediació Artística (Universitat de Barcelona). Llicenciada en Conservació i Restauració de Pintura (E.S.C.R.B.C.C.) i Llicenciada en Història de l'Art (Universitat de Girona). Va assistir a seminaris internacionals amb referències a la dansa inclusiva com Marisa Brugarolas, Jordi Cortés, Adam Benjamin, Clara Andermatt o Mags Byrne i vaig formar part de companyies de dansa - teatre per a la transformació social com Passejant cuques de llum o Vulnus, arts vives i investigació, en l’actualitat.

Ruth Ortín Lozano

Apassionada de les persones i de tot el què les ajudi a créixer i expressar-se, m’he format en: Mestra d’educació primària especialitat educació musical, llicenciatura en Psicopedagogia, màster en Educació Emocional i Benestar, màster en Neuropsicologia i estudis superiors de música. Després de treballar molts anys a infantil i primària, actualment professora de Didàctica de la Música a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, tutora del Postgrau d’Educació Emocional de la UB, directora i professora a l’escola de música CEME de Sabadell, pedagoga a l’Auditori de Barcelona, formadora de música i emocions en diversos àmbits. L’ensenyament de la música a diverses edats i contextos durant 28 anys m’ha permès analitzar i treballar la mirada inclusiva d’aquesta art amb una gran diversitat de persones.

Mòdul 3 – Educació emocional, sexualitat i discapacitat en un entorn inclusiu.

Dra. Esther García Navarro.

Doctora en ciències de l'educació per la Universitat de Barcelona, especialitat educació emocional i intel·ligència emocional. Formadora i consultora especialista en el camp de l'educació emocional, la intel·ligència emocional i el benestar. És membre del GROP (Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica) de la UB. És directora del Postgrau Semipresencial en Educació Emocional i Benestar i (Universitat de Barcelona). És docent i tutora de projectes en els dos programes de Postgrau. Professora associada de la Universitat de Barcelona i professora col·laboradora de la UOC (Universitat Oberta de Catalunya). S'ha format en la Universitat de Yale per a implementar el seu programa d'intel·ligència emocional. Ha participat en diverses jornades i congressos relacionats amb l'àmbit de la intel·ligència emocional: Jornades en Educació Emocional de la UB, Congrés Científic d'Intel·ligència Emocional en les Organitzacions, Congrés d'Intel·ligència Emocional en Educació, Congrés Internacional d'Intel·ligència Emocional i Benestar a Nova York, Ashridge Emotional Intelligence Conference, etc. És coautora i ha publicat: L'educació emocional en la pràctica (Horsori, 2010), Educació emocional. Propostes per a educadors i famílies (Desclée de Brower, 2011), Com Educar les Emocions? La Intel·ligència emocional en la Infància i Adolescència. (VI Quadern Fars. Hospital Sant Joan de Déu, 2012), Intel·ligència Emocional en Educació (Síntesi, 2015), entre altres.
www.esthergarcianavarro.com

Dra. Susana Rojas

Doctora en Pedagogia per la Universitat Autònoma de Barcelona i Professora Titular d'Universitat de l'àrea de Didàctica i Organització Escolar en la Universitat de Cantàbria (UC). Actualment treballa en la Facultat d'Educació on imparteix docència en diferents assignatures relacionades amb l'Atenció a la Diversitat i l'Educació Inclusiva. L'anàlisi dels processos d'Inclusió i Exclusió socioeducativa, la promoció dels drets de les persones amb discapacitat intel·lectual i la recerca inclusiva amb grups en situació de major vulnerabilitat. És membre del grup In-Parells (UC) i autora de treballs publicats en revistes nacionals i Internacionals.

Mòdul 4 – Millora dels trastorns i els problemes de conducta des de l’educació inclusiva.

Dra. Mar Badia

Mar Badia és doctora en Psicologia de l'Aprenentatge humà per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professora del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació de la UAB. La seva carrera científica i professional s'ha relacionat específicament en l'àmbit de la disciplina escolar, la millora de la docència, i les dificultats de l'aprenentatge. Forma part de diferents projectes de recerca de caràcter competitiu, subvencionats per la Unió Europea, i ha obtingut ajudes i beques per a la realització d'estades a l'estranger, concretament per a anar a: Glasgow University, Oxford University, Edimburgh University, Aberdeen University. En l'àmbit estatal també ha realitzat una estada en la Universitat de Cantàbria. Ha publicat en revistes científiques amb factor d'impacte tant a escala nacional com internacional, així com participat en diversos congressos.

Dra. Meritxell Cano

Meritxell Cano és doctora en Psicologia de l'Aprenentatge humà per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professora en la UManresa (Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya), en el Màster de Necessitats Educatives Especials de la Universitat de Deusto i en el Màster de Neuroeducación de la UManresa. És formadora de formadors i assessora per a la implantació de noves metodologies docents en escoles del territori. Organitza periòdicament cursos d'especialització i formació del professorat en l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona i en altres universitats d'àmbit nacional.

Dr. Antonio Pérez Romero.

Doctor en Pedagogia (Programa Qualitat i Processos d'Innovació Educativa). Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Formació de formadors (UAB). Postgrau en Funció directiva dels responsables de centres educatius d'atenció la infància, Universitat Ramon Llull. Fundació Pere Tarrés. Màster en Iniciació a la Investigació en Qualitat i Processos d'Innovació Educativa (UAB). Tècnic del Servei d'atenció a les persones amb discapacitat. Consorci de Serveis Socials de Barcelona. Desenvolupa les seves tasques docents i de recerca al Departament de Pedagogia Aplicada de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB, en el marc de processos d'inclusió-exclusió, formació de formadors, del professorat i d'educadors/res socials, intervenció socioeducativa amb col·lectius en situació de vulnerabilitat, identificació de necessitats per a l'aprenentatge i la participació i suport a la inclusió educativa, Intervenció socioeducativa basada en competències. Participa en projectes de recerca estatals, europeus i internacionals relacionats amb els processos d'inclusió-exclusió, la formació de professorat, les mesures de suport per a la inclusió i les necessitats educatives de suport, i la millora de l'atenció a la infància i l'adolescència tutelada.

Lic. Simon Macias Pedrero

Diplomat en Educació Social i màster en Psicopedagogia (UAB). Actualment treballant com a membre de l'equip de professionals del Centre d'Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva (CERSIN) de la UAB, i com a tècnic d'ocupació a Grameimpuls. Activista LGTBI des de fa més de 20 anys, collaborant en el servei del telèfon 900-Rosa de la Coordinadora Gai-Lesbiana; en el servei de la prova com a voluntari, responsable del voluntariat i tresorer de l'associació Stop Sida fins l'any 2012; a l'àrea psicosocial i com a coordinador del voluntariat de l'Observatori Contra l'Homofòbia de Catalunya fins a gener del 2021.

Dr. Francesc Xavier Moreno

Doctor en Psicologia (Cum Laude) i Màster en Psicopatologia Infantojuvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona. Periodista, educador social i pedagog; especialista en pedagogia terapèutica i pedagogia social. Es va formar en criminologia a la Universitat de Barcelona ia la Universitat Nacional d'Educació a Distància (UNED). La seva tasca professional es va iniciar en l'àmbit de l'tractament penitenciari a la presó de dones de Barcelona, ​​va ser director docent de centre penitenciari de Quatre Camins i director de la Presó de Brians a Barcelona. Posteriorment va ser director de l'C.P. de Justícia Juvenil Josep Pedragosa i responsable de el Departament d'Orientació Educativa en l'Institut Gallecs de la Generalitat de Catalunya. En l'àmbit universitari ha estat responsable de formació de la Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior (IDES) de la Universitat Autònoma de Barcelona; professor de la Facultat de Ciències de l'Educació d'aquesta universitat, on ha impartit matèries de l'àrea de mètodes d'investigació i diagnòstic en educació (MIDE) i assignatures de criminologia a la Facultat de dret. Ha estat el director de l'Màster de Mediació, homologat per la Generalitat de Catalunya, de la citada Facultat i professor en diferents programes d'3.er cicle de la Universitat Autònoma de Barcelona i altres universitats, amb les que segueix col·laborant, impartint conferències.

Mòdul 5 – La resposta de la societat inclusiva davant el trastorn de l’espectre autista.

Dr. Mario Montero Camacho

Doctor en Pedagogia, mestre d'educació primària i educador social. Amb més de 20 anys d'experiència treballant amb niñ@s i adolescents. Va començar la seva especialització en autisme a Londres donant impuls a la creació d'una unitat especialitzada en la inclusió de persones amb autisme a les escoles ordinàries. Allà s'especialitza en l'atenció primerenca i el Sistema de Comunicació Augmentiva i Alternativa (SAAC). Actualment dirigeix la Càtedra d'Autisme de la Universitat de Girona (UdG) i el Centre SYnC d'Infantojuvenil de clínica Bofill.

Lic. Marga Roca Condom

Llicenciada en Psicologia, Màster en Pedagogia Terapèutica i Logopeda. Experiència com a mestra a la unitat d'autisme de l'escola d'educació especial Font de l'Abella de Girona i posteriorment professional del CRETDIC-Gi, des de la seva creació el 2007 fins a l'actualitat. Actualment coordinadora del CRETDIC-Girona i adscrita a la gestió del CRETDIC-Catalunya.

Lic. Cris Fusté

Llicenciada en Psicologia per la City University of Londres i Màster en Autisme per la Universitat de Birmingham (Regne Unit). Amb més de 10 anys d'experiència treballant amb persones amb autisme i dirigint equips terapèutics a nivell clínic donant suport a famílies i persones amb TEA i altres trastorns del neurodesenvolupament. Actualment dirigeix el Centre SYnC d'Infantojuvenil de clínica Bofill.

Dr. Josep Maria Sanahuja Gavaldà

Doctor en Ciències de l’Educació i Llicenciat en Pedagogia (UAB) i Psicologia (UV). Desenvolupa les seves tasques docents i de recerca al Departament de Pedagogia Aplicada de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB. Expert en processos d’inclusió i trastorns de l’espectre autista. https://www.researchgate.net/profile/Josep_Sanahuja Director del CERSIN -Centre d’Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva https://cersin.uab.cat/ca/. Formador i assessor psicopedagògic de centres d’infantil, primària i secundària, en educació inclusiva. Participa en projectes de recerca estatals, europeus i internacionals relacionats amb els processos d'inclusió-exclusió, la formació de professorat, les mesures de suport per a la inclusió i les necessitats educatives de suport (TEA).
https://www.researchgate.net/profile/Josep_Sanahuja

Mòdul 6 – Avancem cap a una societat inclusiva: suport socioeducatiu per desenvolupar les capacitats cognitives

Dr. David Simó Pinatella

Doctor en Psicologia de l’Educació per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport, Blanquerna. Universitat Ramon Llull. Actualment és investigador principal del grup de recerca “Discapacitat i Qualitat de Vida: Aspectes educatius” de la mateixa Facultat i des del XX actua com a president del Grup d’Investigació en Educació Especial (GIEE) de Catalunya. Els principals temes de recerca que desenvolupa actualment es centres en la prevenció de les conductes problemàtiques que presenta l’alumnat amb discapacitat intel·lectual tot partint de l’enfocament del Suport Conductual Positiu així com la implementació de pràctiques basades en l’evidència.

Dra. Cristina Mumbardó Adam

Doctora en Psicologia per la Universitat Ramon LLull, logopeda i psicòloga. Actualment exerceix la seva tasca docent en estudis de grau i màster en diferents universitats (Universitat Oberta de Catalunya i Universitat de Barcelona). El seu àmbit d’investigació resideix en l’avaluació i la millora de la qualitat de vida de nens/es i adolescents amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament, i amb trastorn de l’espectre autista (TEA) en els seus diferents contextos de vida. Durant la seva etapa predoctoral ha estat investigadora visitant a la Universitat de Kansas. Coautora d’articles científics d’impacte en revistes JCR de l’àmbit de la qualitat de vida en persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament, context familiar i autisme. També és col·laboradora de l’Institut Diagnòstic d’Atenció Psiquiàtrica i Psicològica (IDAPP) que dona suport a nens/es i adolescents amb trastorn de l’espectre autista i les seves famílies.

Dra. Cristina Oliveira Rodríguez

Doctora en Ciències de l'Educació a Blanquerna (URL), diplomada en Magisteri d'Educació Primària per la URL, Màster Interuniversitari en Psicologia de l'Educació per la UB, UAB, URL, UdG i Màster en Educació Especial per la URL. És membre del grup de recerca "Discapacitat i Qualitat de Vida: Aspectes Educatius" (DISQUAVI-Blanquerna-URL). Professora col·laboradora a la UOC i mestra a la Generalitat de Catalunya.

Llic. Pilar Raja González

Psicòloga educativa especialitzada en l'àmbit de la discapacitat intel·lectual i la conducta. Vicepresidenta del GIEE “ Grup d'investigació en educació especial”. Desenvolupa la seva professió com a psicòloga educativa a l'IMSP “ institut Municipal de Serveis personals “ de Badalona a l'escola Llevant. Responsable de la coordinació tècnica de l'equip CEEPSIR de Badalona i de l’equip de psicòlegs de les escoles d’educació especial de Badalona. Formadora de SCP des de l'equip de conducta del CEEPSIR Badalona.

Mòdul 7 – Resposta de l’educació inclusiva als trastorns i dificultats d’aprenentatge.

Dra. Cristina Mumbardó Adam

Doctora en Psicologia per la Universitat Ramon LLull, logopeda i psicòloga. Actualment exerceix la seva tasca docent en estudis de grau i màster en diferents universitats (Universitat Oberta de Catalunya i Universitat de Barcelona). El seu àmbit d’investigació resideix en l’avaluació i la millora de la qualitat de vida de nens/es i adolescents amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament, i amb trastorn de l’espectre autista (TEA) en els seus diferents contextos de vida. Durant la seva etapa predoctoral ha estat investigadora visitant a la Universitat de Kansas. Coautora d’articles científics d’impacte en revistes JCR de l’àmbit de la qualitat de vida en persones amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament, context familiar i autisme. També és col·laboradora de l’Institut Diagnòstic d’Atenció Psiquiàtrica i Psicològica (IDAPP) que dona suport a nens/es i adolescents amb trastorn de l’espectre autista i les seves famílies.

Dra. Íngrid Sala Bars

Llicenciada en Psicologia per la Universitat Ramon Llull. Doctora en Psicología de l’Educació per la Universitat Ramon Llull (URL). Professora Associada de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i l’Esport Blanquerna - URL. Membre de l’equip de coordinació del Màster Universitari en Psicopedagogía (Blanquerna - URL). Investigadora del grup de recerca Discapacitat i Qualitat de Vida: Aspectes Educatiu (FPCEE-URL). Grup consolidat SGR (2017/1423). Lidera la línia de recerca sobre Universitat i Inclusió dins aquest mateix grup. La seva investigació es centra en la inclusió de les persones amb discapacitat dins l’àmbit universitari, la inserció laboral dels titulats universitaris amb discapacitat i la implementació del Disseny Universal en els contextos educatius i laborals.

Llic. Neus Solé Ferrer

Llicenciada en Psicologia a la Universitat de Barcelona. Màster en psicopatologia infanto-juvenil (UAB), formació en teràpia sistèmica familiar (UAB), Postgrau en teràpia breu estratègica (UdG). Professora associada a la Universitat de Barcelona, en el departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació i col·laboradora a la Universitat Oberta de Catalunya. Experiència realitzant acompanyament a l’Institut de Diagnòstic i atenció Psiquiàtrica i Psicològica (IDAPP), valoracions i intervenció en nens, adolescents i les seves famílies amb trastorns del neurodesenvolupament.

Dra. Natasha Baqués Aguiar

Doctora i llicenciada en Psicologia per la Universitat Ramon Llull (URL), Màster en Psicologia General Sanitària i en Psicologia de la Salut i Psicoteràpia (URL) i Formació en Psicologia Coaching (Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya). Actualment és professora associada de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport, Blanquerna (FPCEE-URL) i investigadora del Grup de Recerca consolidat per l’AGAUR “Discapacitat i Qualitat de Vida: Aspectes Educatius” on participa en diversos projectes de recerca nacionals i internacionals. A més, és coordinadora del màster d’atenció Precoç i Família (URL) i membre col·laborador del The RAM Group (per a la implementació del Model Centrat en les Rutines en Atenció precoç). Els seus interessos investigadors es centren en les necessitats de suport i la qualitat de vida de famílies amb un fill o familiar amb dificultats en el desenvolupament o DID i en les pràctiques professionals en l’atenció precoç (pràctiques centrades en la família i en entorns naturals i desenvolupament professional). Professora en el Màster Universitari en Psicopedagogia de la FPCEE Blanquerna (URL) i del Màster d’Atenció Precoç i Família on també participa en tasques de coordinació. Col·laboradora docent en el Màster Universitari en Psicopedagogia i en el Màster d'Atenció Precoç i Necessitats Educatives Especials de la Universitat Internacional de València (VIU) i en el Màster Universitari de Dificultats de l'Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Mòdul 8 – Pràctiques supervisades

Dra. Ester Miquel Bertran

Doctora en Psicologia de l’Educació (UAB). Postgraduada en Especialització en Assessorament Psicopedagògic i en Especialista en el Tractament Psicopedagògic de la Diversitat Escolar (UAB). Desenvolupa les seves tasques docents i de recerca al Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB. Experta en la matèria de Diferències i Inclusió. https://www.researchgate.net/profile/Ester_Miquel/publications Membre del CERSIN -Centre d’Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva https://cersin.uab.cat/ca/ -. Membre de GRAI -Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals https://grupsderecerca.uab.cat/grai/ -. Formadora i assessora psicopedagògica de centres d’infantil, primària i secundària a l’estat espanyol, en aprenentatge entre iguals i educació inclusiva. Les línies de recerca se centren en la formació del professorat en Xarxa d’Aprenentatge entre Iguals; suport a la inclusió educativa; aprenentatge entre iguals (aprenentatge cooperatiu i col·laboració docent); Docència compartida com a instrument d’atenció a l’alumnat i de formació del professorat.

Mòdul 9 – Treball Final de Màster

Dr. Antonio Pérez Romero.

Doctor en Pedagogia (Programa Qualitat i Processos d'Innovació Educativa). Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Formació de formadors (UAB). Postgrau en Funció directiva dels responsables de centres educatius d'atenció la infància, Universitat Ramon Llull. Fundació Pere Tarrés. Màster en Iniciació a la Investigació en Qualitat i Processos d'Innovació Educativa (UAB). Tècnic del Servei d'atenció a les persones amb discapacitat. Consorci de Serveis Socials de Barcelona. Desenvolupa les seves tasques docents i de recerca al Departament de Pedagogia Aplicada de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB, en el marc de processos d'inclusió-exclusió, formació de formadors, del professorat i d'educadors/res socials, intervenció socioeducativa amb col·lectius en situació de vulnerabilitat, identificació de necessitats per a l'aprenentatge i la participació i suport a la inclusió educativa, Intervenció socioeducativa basada en competències. Participa en projectes de recerca estatals, europeus i internacionals relacionats amb els processos d'inclusió-exclusió, la formació de professorat, les mesures de suport per a la inclusió i les necessitats educatives de suport, i la millora de l'atenció a la infància i l'adolescència tutelada.

Dr. Josep Maria Sanahuja Gavaldà

Doctor en Ciències de l’Educació i Llicenciat en Pedagogia (UAB) i Psicologia (UV). Desenvolupa les seves tasques docents i de recerca al Departament de Pedagogia Aplicada de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB. Expert en processos d’inclusió i trastorns de l’espectre autista. https://www.researchgate.net/profile/Josep_Sanahuja Director del CERSIN -Centre d’Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva https://cersin.uab.cat/ca/. Formador i assessor psicopedagògic de centres d’infantil, primària i secundària, en educació inclusiva. Participa en projectes de recerca estatals, europeus i internacionals relacionats amb els processos d'inclusió-exclusió, la formació de professorat, les mesures de suport per a la inclusió i les necessitats educatives de suport (TEA).
https://www.researchgate.net/profile/Josep_Sanahuja