Màster de formació permanent en Suports a la Inclusió Educativa i Social
Oberta la inscripció i matrícula mòduls i cursos d’especialització 6 i 7.
Oberta la inscripció i matrícula al màster i als cursos d’especialització.
El proper curs comença el febrer del 2024. Les preinscripcions s’obren amb prou antelació. Podeu deixar-nos les vostres dades des del formulari i us avisem quan les preinscripcions s’obrin.
Les preinscripcions per als mòduls 1, 2, 3, 4 i 5 estan tancades. Aquests mòduls comencen una altra vegada el febrer del 2024. Les preinscripcions s’obren amb suficient antelació. Podeu deixar-nos les vostres dades des del formulari i us avisem quan les preinscripcions s’obrin.
**Màster de Formació Permanent híbrid**
Les sessions presencials es realitzaran durant la primera quinzena del mes de juliol.
Aquestes sessions podran ser presencials o en streaming.
Aquest vídeo conté fragments d’obres que són propietat de la Universitat Autònoma de Barcelona i amb llicència Creative Commons Reconeixement-No Comercial. ENLLAÇ.
Presentació del màster de formació permanent UAB
Fes el màster de formació permanent a la Universitat Autònoma de Barcelona
Fes el màster de formació permanent
En un període acadèmic: Pots cursar totes les assignatures del màster dins del període establert. En finalitzar, obtindràs el títol de Màster de Formació Permanent en Suports per a la Inclusió Educativa i Social.
En diferents períodes acadèmics: Pots cursar els cursos d’especialització, que equivalen a les assignatures de l’1 al 6 i, posteriorment, només de les assignatures 7 i 8. Tot això ho pots fer al llarg de diferents anys acadèmics. En finalitzar, obtindràs el títol de Màster de Formació Permanent en Suports per a la Inclusió Educativa i Social.
Fes cursos d'especialització
Pots matricular-te del curs d’especialització que més t’interessi. A finalitzar cada curs d’especialització, obtindràs un Certificat de el Curs d’Especialització cursat.
Assignatures i Cursos d' Especialització
Per saber més sobre competències, calendari, contingut, metodologia i avaluació de cada mòdul/curs d’especialització descarrega la guia de l’estudiant.
Assignatura 1/Curs d'especialització: Tecnologia inclusiva
Temàtiques:
- Accessibilitat a la tecnologia de la informació i la comunicació.
- Recursos tecnològics per a la inclusió.
- Xarxes socials i comunicació.
Clica per més informació
Es pretén formar els estudiants per transformar els escenaris educatius i socials en espais cada vegada més inclusius a través de la tecnologia. S’ oferiran eines i recursos que facilitin l’ accessibilitat a la informació i a la comunicació per a tothom, especialment per a persones amb necessitats específiques de suport.
Assignatura 2/Curs d'especialització: Mirades inclusives des de l’art
Temàtiques:
- Els llenguatges artístics com a eina per a la inclusió educativa i social.
- Llenguatge visual i plàstic i els processos d’inclusió.
- Llenguatge musical i els processos d’inclusió.
- Llenguatge corporal i els processos d’inclusió.
Clica per més informació
Va dirigit a professionals del món de l’ educació interessats a explorar el potencial de l’ art com a eina educativa, social, d’ innovació i d’ inclusió. Pretén fer una immersió en els llenguatges artístics (visual, musical i corporal) per comprendre’ls i ser capaços d’utilitzar-los com una via per a la inclusió social. Es proporcionaran estratègies per dissenyar projectes artístics, interdisciplinaris, transdisciplinars i inclusius d’ educació a través de les Arts, apropant la cultura a tothom.
Assignatura 3/ Curs d' especialització: Suport inclusiu a les dificultats d' aprenentatge i al desenvolupament de les capacitats cognitives
Temàtiques:
- Identificació de les necessitats educatives en persones amb discapacitat cognitiva.
- Identificació de les necessitats educatives en persones amb dificultats i trastorns en l’aprenentatge (TDAH, dislèxia i TEL, discalculia).
- La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge.
- Suport i treball en xarxa per a la inclusió social.
Clica per més informació
Mitjançant pràctiques basades en evidències, es pretenen desenvolupar en els estudiants competències per identificar les necessitats educatives tant de persones amb discapacitat cognitiva com amb dificultats i trastorns en l’aprenentatge (TDAH, dislèxia i TEL, discalculia), i per dissenyar les mesures i suports adequats que permetin processos d’aprenentatge per fer avançar una educació i una societat inclusiva.
Assignatura 4/ Curs d' especialització: El trastorn de l' espectre autista des d' un enfocament inclusiu
Temàtiques:
- Identificació de les necessitats educatives.
- La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge.
- Suport i treball en xarxa per a la inclusió social
Clica per més informació
Desenvolupar suports inclusius per a persones amb trastorns de l’espectre autista (TEA) suposa un repte per a una societat inclusiva. A partir d’estudis de casos, es forma professionals per desenvolupar propostes d’intervenció socioeducatives amb persones amb TEA en entorns inclusius.
Assignatura 5/ Curs d' especialització: Gestió de les emocions i del comportament en un entorn inclusiu.
Temàtiques:
- Com gestionem les nostres emocions en una societat inclusiva?
- Discapacitat i sexualitat: i jo per què no?
- Tenim un antídot per regular els problemes de comportament?
- ¿Contribuïm des de les nostres conductes a una societat més inclusiva?
Clica per més informació
Se centra en el desenvolupament de les competències per a la gestió de les emocions. Alhora, des d’ una perspectiva socioeducativa, ètica i jurídica, es pretenen facilitar eines perquè els i les estudiants puguin orientar i acompanyar les persones i les seves famílies, si s’ escau, en els processos vinculats a l’ afectivitat i el desenvolupament òptim de la sexualitat. D’altra banda, i des de la premissa que cal el desenvolupament de conductes cíviques que reconeguin, acceptin i valorin la diversitat en el seu conjunt, s’introdueix l’univers de les conductes (com es generen i quines representen un obstacle per a una societat inclusiva) i com s’aborden conductes disruptives.
Assignatura 6/ Curs d' especialització: Revisió de pràctiques inclusives col.laboratives: experiències inspiradores.
Temàtiques:
- Guió d’ anàlisi d’ una experiència inclusiva inspiradora.
- Anàlisi d’ experiències: el seu valor propi i generalitzable.
- Aprofundiment en els principis teoricopràctics en els quals es basen les experiències.
- Disseny de pràctiques inclusives col·laboratives en contextos professionals dels i les estudiants.
Clica per més informació
S’analitzen i discuteixen diferents pràctiques socioeducatives basades en la col·laboració com a eix clau del seu bon resultat en el context que es desenvolupen. S’abordaran experiències de col·laboració en centres educatius, entre professionals externs i professorat i fent docència compartida a l’aula i també el suport entre el propi alumnat. Així mateix, es tracten la col·laboració interprofessional de centres educatius i institucions de la comunitat (per exemple, artístiques) i la veu de les famílies i dels mateixos interessats amb els professionals. Es pretén que aquestes experiències inspiradores ajudin a dissenyar noves pràctiques en els contextos professionals i personals reals (actuals o futurs) dels i de les estudiants.
Mòdul 7/Curs d’Especialització: Resposta de l’educació inclusiva als trastorns i dificultats d’aprenentatge.
Assignatures:
- Aprenentatge i identificació de necessitats educatives.
- La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge.
- Suport i treball en xarxa per a la inclusió social
Clica per més informació del mòdul
Assignatura 8: Pràctiques supervisades. 9 crèdits.
Les pràctiques supervisades consisteixen en desenvolupar un procés d’estada en un centre socioeducatiu, per tal d’elaborar una memòria que contempli la reflexió teòrico-pràctica sobre la seva realitat des d’una vessant participativa i col·laborativa, atenent als processos d’inclusió.
Assignatura 9: Treball Final de Màster. 6 crèdits.
Elaborar un projecte d’intervenció i/o recerca relacionat amb els processos inclusió a la societat: justificació del problema, plantejament d’objectius, elaboració d’un marc teòric, elaboració d’un marc metodològic, i presentació de resultats i conclusions.
Descàrrega la guia de l'estudiant
En aquest document tens tota la informació completa del màster
**Pagament fraccionat**
Formulario de consulta
Preguntes freqüents
Quins són els objectius formatius específics del màster?
Els objectius educatius que es persegueixen en el màster en inclusió de la Universitat Autònoma de Barcelona són:
- Analitzar les necessitats específiques de suport dins dels processos d’inclusió educativa i social.
- Dissenyar, aplicar i avaluar conjuntament amb altres professionals de l’educació, propostes d’intervenció, tant personals com contextuals, per afavorir els processos d’inclusió educativa i social amb persones amb necessitats específiques de suport.
- Aplicar i diversificar les estratègies educatives que afavoreixen l’atenció de tots i totes en un context educatiu i social ampli i general. Màster en discapacitat.
Quines competències específiques podré obtenir en cursar el màster o els cursos?
- Analitzar les necessitats específiques de suport per facilitar el procés d’inclusió.
- Analitzar les institucions educatives i socials per tal d’afavorir una resposta més ajustada a les necessitats específiques de suport dins del marc d’un educació per a tothom.
- Dissenyar i regular espais d’ensenyament-aprenentatge en contextos de diversitat.
- Proposar i utilitzar estratègies didàctic–organitzatives adequades per tal d’avançar en el procés d’inclusió educativa i social.
- Treballar entre iguals i col·laborar amb els serveis educatius i socials de l’entorn implicats en el procés d’inclusió.
- Planificar, desenvolupar, adaptar i avaluar intervencions educatives amb persones amb necessitats específiques de suport en els diferents entorns educatius i socials: família, centres educatius, context social i cultural.
Cada curs d’especialització té associada una/s competència/s específica/s. Informa’t de quin curs t’interessa.
Quines competències transversals obtindré?
- Desenvolupar espais de reflexió que facilitin un canvi de “mirada” en relació a les persones amb necessitats de suport dins del marc d’una educació per a tothom.
- Crear espais que permetin valorar les competències personals de tots i totes des d’un posicionament constructiu i positiu.
- Comunicar coneixements, idees, valors i conclusions de manera efectiva i saber-les compartir.
- Treballar en equips i desenvolupar actituds de col·laboració i de participació com a membre actiu de la comunitat. – Utilitzar tècniques necessàries per a la recollida d’informació de diferents fonts.
- Analitzar críticament el treball personal i utilitzar els recursos pel desenvolupament professional.
- Fer un ús eficaç i integrat de les tecnologies de l’informació i la comunicació.
Quines sortides professionals concretes té el màster?
Els i les estudiants titulats/des en aquest màster estaran formats per:
- Donar resposta a les necessitats educatives de suport en un context d’educació per a tothom.
- Treballar entre iguals en els processos d’inclusió educativa i social.
- Dinamitzar el treball en xarxa per atendre les necessitats educatives de suport.
Com a sortides professionals, el màster permet:
- Accedir a la borsa de treball en l’especialitat de Pedagogia Terapèutica pel professorat d’Educació Primària durant el seu període d’interinatge, segons Resolució ENS/113/2012 del 25 de gener.
- Accedir a institucions de l’àmbit social i educatiu interessats en el desenvolupament dels processos d’inclusió i on es treballi amb persones amb necessitats específiques de suport. Màster en educació especial