Màster de formació permanent en Suports a la Inclusió Educativa i Social

La direcció del Màster informa que s’ha dut a terme un procés d’adaptació del màster en Suports a la Inclusió Educativa i Social a la nova normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona, per la qual cosa el contingut d’aquest web és provisional a l’espera de la seva aprovació per part de l’Escola de Postgrau de la UAB.
¡¡ATENCIÓ!!

Oberta la inscripció i matrícula mòduls i cursos d’especialització 6 i 7.

La matrícula per a la resta de mòduls està tancada.
Si necessites més informació, contacta amb el formulari.
¡¡ATENCIÓ!!

Oberta la inscripció i matrícula al màster i als cursos d’especialització.

Si necessites més informació, contacta amb el formulari.
Informació sobre la preinscripció i matrícula.
1
Si vols fer el màster sencer, la preinscripció està tancada.

El proper curs comença el febrer del 2024. Les preinscripcions s’obren amb prou antelació. Podeu deixar-nos les vostres dades des del formulari i us avisem quan les preinscripcions s’obrin.

2
Si vols fer mòduls o cursos d’especialització.

Les preinscripcions per als mòduls 1, 2, 3, 4 i 5 estan tancades. Aquests mòduls comencen una altra vegada el febrer del 2024. Les preinscripcions s’obren amb suficient antelació. Podeu deixar-nos les vostres dades des del formulari i us avisem quan les preinscripcions s’obrin.

3
Si vols fer els mòduls 6 o 7.
Aquests mòduls comencen a impartir-se al juliol i, per tant, s’accepten preinscripcions actualment.
Formant a professionals competents per donar respostes socioeducatives a les necessitats de les persones en una societat inclusiva.

**Màster de Formació Permanent híbrid**

Les sessions presencials es realitzaran durant la primera quinzena del mes de juliol.

Aquestes sessions podran ser presencials o en streaming.

** ** **
Les classes online es faran els divendres a la tarda.
i t’expliquem el màster sencer.
Reprodueix vídeo

Aquest vídeo conté fragments d’obres que són propietat de la Universitat Autònoma de Barcelona i amb llicència Creative Commons Reconeixement-No Comercial. ENLLAÇ.

Presentació del màster de formació permanent UAB

Es pretén formar a persones per treballar en escenaris educatius i socials cada cop més inclusius, donant eines que ajudin a gestionar la diversitat que hi ha a les institucions socioeducatives i sensibilitzar-les per atendre a persones amb necessitats específiques de suport.
Les assignatures del màster de formació permanent es poden cursar independentment com un curs d’ especialització.
El màster permet obtenir el perfil professional d’Atenció a la Diversitat pel professorat d’Educació Infantil, Primària i Secundària.
El màster permet accedir a la borsa de treball en l’especialitat de Pedagogia Terapèutica pel professorat d’Educació Primària durant el seu període d’interinatge, segons Resolució ENS/113/2012 del 25 de gener.

Fes el màster de formació permanent a la Universitat Autònoma de Barcelona

clica al + per més informació

En un període acadèmic: Pots cursar totes les assignatures del màster dins del període establert. En finalitzar, obtindràs el títol de Màster de Formació Permanent en Suports per a la Inclusió Educativa i Social.

En diferents períodes acadèmics: Pots cursar els cursos d’especialització, que equivalen a les assignatures de l’1 al 6 i, posteriorment, només de les assignatures 7 i 8. Tot això ho pots fer al llarg de diferents anys acadèmics. En finalitzar, obtindràs el títol de Màster de Formació Permanent en Suports per a la Inclusió Educativa i Social.

Pots matricular-te del curs d’especialització que més t’interessi. A finalitzar cada curs d’especialització, obtindràs un Certificat de el Curs d’Especialització cursat.

Assignatures i Cursos d' Especialització

Per saber més sobre competències, calendari, contingut, metodologia i avaluació de cada mòdul/curs d’especialització descarrega la guia de l’estudiant.

Assignatura 1/Curs d'especialització: Tecnologia inclusiva

Temàtiques:

  • Accessibilitat a la tecnologia de la informació i la comunicació.
  • Recursos tecnològics per a la inclusió.
  • Xarxes socials i comunicació.

Es pretén formar els estudiants per transformar els escenaris educatius i socials en espais cada vegada més inclusius a través de la tecnologia. S’ oferiran eines i recursos que facilitin l’ accessibilitat a la informació i a la comunicació per a tothom, especialment per a persones amb necessitats específiques de suport.

Assignatura 2/Curs d'especialització: Mirades inclusives des de l’art

Temàtiques:

  • Els llenguatges artístics com a eina per a la inclusió educativa i social.
  • Llenguatge visual i plàstic i els processos d’inclusió.
  • Llenguatge musical i els processos d’inclusió.
  • Llenguatge corporal i els processos d’inclusió.

Va dirigit a professionals del món de l’ educació interessats a explorar el potencial de l’ art com a eina educativa, social, d’ innovació i d’ inclusió. Pretén fer una immersió en els llenguatges artístics (visual, musical i corporal) per comprendre’ls i ser capaços d’utilitzar-los com una via per a la inclusió social. Es proporcionaran estratègies per dissenyar projectes artístics, interdisciplinaris, transdisciplinars i inclusius d’ educació a través de les Arts, apropant la cultura a tothom.

Assignatura 3/ Curs d' especialització: Suport inclusiu a les dificultats d' aprenentatge i al desenvolupament de les capacitats cognitives

Temàtiques:

  • Identificació de les necessitats educatives en persones amb discapacitat cognitiva.
  • Identificació de les necessitats educatives en persones amb dificultats i trastorns en l’aprenentatge (TDAH, dislèxia i TEL, discalculia).
  • La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge.
  • Suport i treball en xarxa per a la inclusió social.

Mitjançant pràctiques basades en evidències, es pretenen desenvolupar en els estudiants competències per identificar les necessitats educatives tant de persones amb discapacitat cognitiva com amb dificultats i trastorns en l’aprenentatge (TDAH, dislèxia i TEL, discalculia), i per dissenyar les mesures i suports adequats que permetin processos d’aprenentatge per fer avançar una educació i una societat inclusiva.

Assignatura 4/ Curs d' especialització: El trastorn de l' espectre autista des d' un enfocament inclusiu

Temàtiques:

  • Identificació de les necessitats educatives.
  • La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge.
  • Suport i treball en xarxa per a la inclusió social

Desenvolupar suports inclusius per a persones amb trastorns de l’espectre autista (TEA) suposa un repte per a una societat inclusiva. A partir d’estudis de casos, es forma professionals per desenvolupar propostes d’intervenció socioeducatives amb persones amb TEA en entorns inclusius.

Assignatura 5/ Curs d' especialització: Gestió de les emocions i del comportament en un entorn inclusiu.

Temàtiques:

  • Com gestionem les nostres emocions en una societat inclusiva?
  • Discapacitat i sexualitat: i jo per què no?
  • Tenim un antídot per regular els problemes de comportament?
  • ¿Contribuïm des de les nostres conductes a una societat més inclusiva?

Se centra en el desenvolupament de les competències per a la gestió de les emocions. Alhora, des d’ una perspectiva socioeducativa, ètica i jurídica, es pretenen facilitar eines perquè els i les estudiants puguin orientar i acompanyar les persones i les seves famílies, si s’ escau, en els processos vinculats a l’ afectivitat i el desenvolupament òptim de la sexualitat. D’altra banda, i des de la premissa que cal el desenvolupament de conductes cíviques que reconeguin, acceptin i valorin la diversitat en el seu conjunt, s’introdueix l’univers de les conductes (com es generen i quines representen un obstacle per a una societat inclusiva) i com s’aborden conductes disruptives.

Assignatura 6/ Curs d' especialització: Revisió de pràctiques inclusives col.laboratives: experiències inspiradores.

Temàtiques:

  • Guió d’ anàlisi d’ una experiència inclusiva inspiradora.
  • Anàlisi d’ experiències: el seu valor propi i generalitzable.
  • Aprofundiment en els principis teoricopràctics en els quals es basen les experiències. 
  • Disseny de pràctiques inclusives col·laboratives en contextos professionals dels i les estudiants.

S’analitzen i discuteixen diferents pràctiques socioeducatives basades en la col·laboració com a eix clau del seu bon resultat en el context que es desenvolupen. S’abordaran experiències de col·laboració en centres educatius, entre professionals externs i professorat i fent docència compartida a l’aula i també el suport entre el propi alumnat. Així mateix, es tracten la col·laboració interprofessional de centres educatius i institucions de la comunitat (per exemple, artístiques) i la veu de les famílies i dels mateixos interessats amb els professionals. Es pretén que aquestes experiències inspiradores ajudin a dissenyar noves pràctiques en els contextos professionals i personals reals (actuals o futurs) dels i de les estudiants.

master en discapacidad intelectual

Mòdul 7/Curs d’Especialització: Resposta de l’educació inclusiva als trastorns i dificultats d’aprenentatge.

Assignatures:

  • Aprenentatge i identificació de necessitats educatives.
  • La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge.
  • Suport i treball en xarxa per a la inclusió social
El curs pretén desenvolupar competències en els estudiants per identificar i intervenir, des d’un enfocament inclusiu, en els trastorns i dificultat d’aprenentatge. A partir de bones pràctiques inclusives, s’analitzaran les possibles respostes als trastorns d’aprenentatge (TDAH, dislèxia i TEL, discalcúlia), i les dificultats d’aprenentatge dels continguts curriculars (expressió oral, lectura i escriptura, i matemàtiques), dels infants i joves.

Assignatura 8: Pràctiques supervisades. 9 crèdits.

Les pràctiques supervisades consisteixen en desenvolupar un procés d’estada en un centre socioeducatiu, per tal d’elaborar una memòria que contempli la reflexió teòrico-pràctica sobre la seva realitat des d’una vessant participativa i col·laborativa, atenent als processos d’inclusió.

Assignatura 9: Treball Final de Màster. 6 crèdits.

Elaborar un projecte d’intervenció i/o recerca relacionat amb els processos inclusió a la societat: justificació del problema, plantejament d’objectius, elaboració d’un marc teòric, elaboració d’un marc metodològic, i presentació de resultats i conclusions.

Descàrrega la guia de l'estudiant

En aquest document tens tota la informació completa del màster

2 formes de pagament del màster
**Pagament únic**

**Pagament fraccionat**

Formulario de consulta

Preguntes freqüents

Els objectius educatius que es persegueixen en el màster en inclusió de la Universitat Autònoma de Barcelona són:

  • Analitzar les necessitats específiques de suport dins dels processos d’inclusió educativa i social.
  • Dissenyar, aplicar i avaluar conjuntament amb altres professionals de l’educació, propostes d’intervenció, tant personals com contextuals, per afavorir els processos d’inclusió educativa i social amb persones amb necessitats específiques de suport.
  • Aplicar i diversificar les estratègies educatives que afavoreixen l’atenció de tots i totes en un context educatiu i social ampli i general. Màster en discapacitat.
  • Analitzar les necessitats específiques de suport per facilitar el procés d’inclusió.
  • Analitzar les institucions educatives i socials per tal d’afavorir una resposta més ajustada a les necessitats específiques de suport dins del marc d’un educació per a tothom.
  • Dissenyar i regular espais d’ensenyament-aprenentatge en contextos de diversitat.
  • Proposar i utilitzar estratègies didàctic–organitzatives adequades per tal d’avançar en el procés d’inclusió educativa i social.
  • Treballar entre iguals i col·laborar amb els serveis educatius i socials de l’entorn implicats en el procés d’inclusió.
  • Planificar, desenvolupar, adaptar i avaluar intervencions educatives amb persones amb necessitats específiques de suport en els diferents entorns educatius i socials: família, centres educatius, context social i cultural.

Cada curs d’especialització té associada una/s competència/s específica/s. Informa’t de quin curs t’interessa.

 

  • Desenvolupar espais de reflexió que facilitin un canvi de “mirada” en relació a les persones amb necessitats de suport dins del marc d’una educació per a tothom.
  • Crear espais que permetin valorar les competències personals de tots i totes des d’un posicionament constructiu i positiu.
  • Comunicar coneixements, idees, valors i conclusions de manera efectiva i saber-les compartir.
  • Treballar en equips i desenvolupar actituds de col·laboració i de participació com a membre actiu de la comunitat. – Utilitzar tècniques necessàries per a la recollida d’informació de diferents fonts.
  • Analitzar críticament el treball personal i utilitzar els recursos pel desenvolupament professional.
  • Fer un ús eficaç i integrat de les tecnologies de l’informació i la comunicació.

Els i les estudiants titulats/des en aquest màster estaran formats per:

  • Donar resposta a les necessitats educatives de suport en un context d’educació per a tothom.
  • Treballar entre iguals en els processos d’inclusió educativa i social.
  • Dinamitzar el treball en xarxa per atendre les necessitats educatives de suport.

Com a sortides professionals, el màster permet:

  • Accedir a la borsa de treball en l’especialitat de Pedagogia Terapèutica pel professorat d’Educació Primària durant el seu període d’interinatge, segons Resolució ENS/113/2012 del 25 de gener.
  • Accedir a institucions de l’àmbit social i educatiu interessats en el desenvolupament dels processos d’inclusió i on es treballi amb persones amb necessitats específiques de suport. Màster en educació especial
Web dissenyada per l’Agència de màrqueting digital 40 Elefantes