La importància del màrqueting digital en la universitat i en el màster.

Per als joves la universitat és una part molt important de la seva vida. Per a tenir un avantatge en la teva carrera laboral és bona idea tenir una bona carrera educativa i existeixen moltes universitats on estudiar. En l’actualitat és molt important que les universitats s’acostin als estudiants usant totes les eines digitals possibles. Des de les més comercials fins a les de caire social com Facebook i Instagram.
És obvi que la temàtica d’un màster, per exemple, és decisiu a l’hora que sigui triat o no per un alumne, però també és important la manera en què presentes aquesta informació, i aquí és on cobra importància el màrqueting digital. El màrqueting digital ha de ser estètic, però també funcional, senzill i sobretot accessible a tothom. L’accessibilitat del màrqueting digital a persones amb necessitats especials hauria de ser una prioritat i més en el lloc on et trobes ja que aquest és precisament l’ADN del nostre màster.
Deixo aquí unes eines de màrqueting digital que hem utilitzat per al nostre Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social que ens a permès ser més àgils, accessibles per a tothom i competitius.

Una web de qualitat.

Les web és l’aparador digital de qualsevol entitat i ha de reflectir l’essència de l’organització. La web del Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i social que va dissenyar l’agéncia de marketing 40 Elefantes a Barcelona és una web que es diferencia de la resta de la Universitat Autònoma de Barcelona en qüestió de distribució de la informació i colors. Encara que la web no té encara implementat al 100% un sistema inclusiu destinat a persones amb discapacitat auditiva i visual sí que té uns colors utilitzats per a afavorir el contrast de les lletres i el fons. Està en fase experimental, però amb uns bons resultats inicials.

Estudi del Buyer Persona.

Com a entitat educativa, des del nostre màster entenem que no podem definir un sol perfil de persona que voldria estudiar el nostre màster. Tenim un ampli ventall de persones susceptibles de voler accedir al Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social. La més òbvia seria la d’un estudiant que recentment va acabar la carrera, però també hem de recollir la possibilitat que una persona que treballa en el sector de la inclusió social vulgui ampliar la seva formació i així la seva perspectiva laboral o algú amb una extensa experiència laboral però sense formació acadèmica. Com veus són molt diferents els perfils de persones i per a arribar eficientment a ells és important realitzar un estudi de client ideal o dissenyar un buyer persona. L’estudi de client ideal del nostre màster ho va elaborar l’agència de màrqueting digital a Barcelona 40 Elefants, com a part del procés de creació del pla de màrqueting del màster.

La presència en xarxes socials.

No es necessita un màster en màrqueting digital per a saber la importància que té ser presents en les xarxes socials. Actualment el Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social està implementant i desenvolupant el seu pla de xarxes socials en Facebook, YouTube i Linkedin.