Continguts de les assignatures dels mòduls
Màster Universitat Autònoma de Barcelona
Mòdul 1: Tecnologia inclusiva.
Assignatures:
- Accessibilitat a la tecnologia de la informació i la comunicació.
- Recursos tecnològics per a la inclusió.
- Xarxes socials i comunicació.
Continguts de cada assignatura
Accessibilitat a la tecnologia de la informació i la comunicació |
|
Recursos tecnològics per a la inclusió.
|
|
Xarxes socials i comunicació
|
|
Mòdul 2: Mirades inclusives des de l'art.
Assignatures:
- Els llenguatges artístics com a eina per a la inclusió educativa i social.
- Llenguatge visual i plàstic i els processos d’inclusió.
- Llenguatge musical i els processos d’inclusió.
- Llenguatge corporal i els processos d’inclusió.
Continguts de cada assignatura
Els llenguatges artístics com a eina per a la inclusió educativa i social
|
|
Llenguatge visual i plàstic i els processos d’inclusió |
|
Llenguatge musical i els processos d’inclusió
|
|
Llenguatge corporal i els processos d’inclusió |
|
Mòdul 3: Educació Emocional, sexualitat i discapacitat en un entorn inclusiu.
Assignatures:
- Com gestionem les nostres emocions en una societat inclusiva?
- Discapacitat i sexualitat: i jo per què no?
Continguts de cada assignatura
Com gestionem les nostres emocions en una societat inclusiva?
|
|
Discapacitat i sexualitat: i jo per què no?
|
|
Mòdul 4: Millora dels trastorns i els problemas de conducta des de l’educació inclusiva.
Assignatures:
- Tenim un antídot per regular els problemes de comportament?
- Contribuïm des de les nostres conductes a una societat més inclusiva?
Continguts de cada assignatura
Tenim un antídot per regular els problemes de comportament? |
|
Contribuïm des de les nostres conductes a una societat més inclusiva?
|
|
Mòdul 5: La resposta de la societat inclusiva davant el trastorn de l’espectre autista.
Assignatures:
- Identificació de les necessitats educatives.
- La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge.
- Suport i treball en xarxa per a la inclusió social
Continguts de cada assignatura
Identificació de les necessitats educatives.
|
|
La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge.
|
|
Suport i treball en xarxa per a la inclusió social
|
|
Mòdul 6: Avancem cap a una societat inclusiva: suport socioeducatiu per desenvolupar les capacitats cognitives.
Assignatures:
- Identificació de les necessitats educatives.
- La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge.
- Suport i treball en xarxa per a la inclusió social
Continguts de cada assignatura
Aprenentatge i identificació de les necessitats educatives
|
|
La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge
|
|
Suport i treball en xarxa per a la inclusió social
|
|
Mòdul 7: Resposta de l’educació inclusiva als trastorns i dificultats d’aprenentatge.
Assignatures:
- Aprenentatge i identificació de necessitats educatives.
- La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge.
- Suport i treball en xarxa per a la inclusió social
Continguts de cada assignatura
Aprenentatge i necessitats educatives
|
|
La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge
|
|
Suport i treball en xarxa per a la inclusió social
|
|
Mòdul 8: Pràctiques supervisades.
Les pràctiques supervisades consisteixen en desenvolupar un procés d’estada en un centre socioeducatiu, per tal d’elaborar una memòria que contempli la reflexió teòrico-pràctica sobre la seva realitat des d’una vessant participativa i col·laborativa, atenent als processos d’inclusió.
Mòdul 9: Treball Final de Màster.
Elaborar un projecte d’intervenció i/o recerca relacionat amb els processos inclusió a la societat: justificació del problema, plantejament d’objectius, elaboració d’un marc teòric, elaboració d’un marc metodològic, i presentació de resultats i conclusions.