II Jornades Sobre Experiències Inclusives Educatives i Socials

30 de juny, 1 i 2 de juliol de 2021

Davant els desafiaments actuals, construïm respostes inclusives

logotipo master suports inclusio

II Jornades Sobre Experiències Inclusives Educatives i Socials

30 de juny, 1 i 2 de juliol de 2021

Davant els desafiaments actuals, construïm respostes inclusives

logotipo master suports inclusio

Presentació

A l’actualitat, davant d’una societat canviant hem de pensar en una formació contínua per als professionals de l’àmbit socioeducatiu, que sigui capaç de revitalitzar la seva pròpia pràctica, basada en la reflexió compartida i contrastada amb evidències d’èxit. Els professionals, amb una clara ideologia de treball dins d’un model escolar i social que camina cap a una societat més justa, democràtica i equitativa, es podran enriquir compartint i dialogant sobre la base de les experiències d’altres professionals.

Aquestes Jornades ens permetran incrementar el coneixement pràctic a través de l’intercanvi de visions i formes de fer, contribuint a l’avanç d’una societat inclusiva mitjançant la promoció del desenvolupament professional.

Estructura

Les Jornades s’organitzen en la modalitat online a partir de 7 eixos temàtics. L’estructura de cada eix temàtic és la següent: una persona experta presenta la temàtica proporcionant informació actualitzada que es complementa amb una sèrie d’experiències pràctiques reals. Cada eix temàtic es treballa a partir de diferents vídeos. Les persones participants a les Jornades tindran a la seva disposició cada un dels vídeos a partir del 21 de juny que se’ls facilitarà a través d’un enllaç, i on podran comentar o plantejar dubtes i preguntes mitjançant un fòrum.

Durant les tardes del 30 de juny i 1 i 2 de juliol, s’organitzarà una taula rodona de cada eix temàtic on les persones expertes i professionals respondran als comentaris rebuts en el fòrum en format debat.

Els eixos temàtics són:

Premi en cada títol per a més informació.

Presentació:

Dra. Esther García Navarro, Universitat de Barcelona.
http://www.esthergarcianavarro.com/ca/inici/

Experiència:

  • Imma Roger, Escola la Farigola.
  • Roger Segura. ISOM. https://www.isom.cat/
  • Javier Pérez y Mireia Garriga. PFI de les Escoles PIA

Presentación:

Dr. Joan Canimas Brugué. Vocal del Comité de Ética de los Servicios Sociales de Catalunya, del Comité de Ética Asistencial del Instituto de Asistencia Sanitaria (IAS) y del Comité de Ética y de la Investigación y la Bioseguridad de la Universidad de Girona, entre otros. joan@canimas.eu

Experiencias:

  • Llar Residència Valldaura.
  • ASPASIM. Membres de la Comissió de Sexo-Afectivitat.
  • Residència i Centre de Dia Esclat Marina. Esclat Grup Social.

Presentació:

Dr. David Duran, professor del Departament de Psicologia de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, i coordinador del GRAI https://grupsderecerca.uab.cat/grai/

Experiències:

  • Maite Oller, coordinadora del programa Reading in Pairs del GRAI https://grupsderecerca.uab.cat/grai/en/reading-in-pairs ; Rosa Pañella, directora, i Laura Blanco, especialista d’anglès, Escola Santa Eulàlia de Les Roquetes de Sant Pere de Ribes (Barcelona)
  • Dra. Marta Flores, coordinadora del programa (En)Raonem en parella del GRAI https://grupsderecerca.uab.cat/grai/content/enraonem-en-parella ; Clara Bastart, mestra de l’escola Mare de Déu de Montserrat de Castellbisbal (Barcelona).
  • Ariadna Güell, Coordinadora Projecte VAC i Marta Ariza, Dinamitzadora Projecte VAC. Associació Educativa Integral del Raval (Barcelona) www.aeiraval.org

Presentació:

Dra. Ester Miquel, professora associada del Departament de Psicologia de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, membre del GRAI https://grupsderecerca.uab.cat/grai/content/aprenentatge-entre-professors

Experiències:

  • Pablo Horcada, cap d’estudis d’Euskara, Institut d’Educació Secundària Sarriguren BHI (Navarra)
  • Cristina Aguilera (professora SIEI) i M. Carmen Alcolea (professora de Llengua), Institut d’Educació Secundària Gorgs de Cerdanyola del Vallès (Barcelona)
  • Roger Ballús, sotsdirector; Sílvia Pastor i M.Antònia Amer, professores de Llengües, Escola Ipse (Barcelona)

Presentació:

Dr. Francisco Javier Moreno Oliver. Doctor en Psicología y Máster en Psicopatología Infantojuvenil por la Universitat Autònoma de Barcelona. Periodista, educador social y pedagogo; especialista en pedagogía terapéutica y pedagogía social. https://www.franciscojaviermoreno.com/#!/home

Experiència:

  • Maria Sacasas. Mediadora del Servei de Mediació Ciutadana del CCA. https://www.ancopa.org/
  • Magda Rodríguez, Carme Roch, Sergi Fernández y Lara Navarro, profesores mediadores del Institut Gallecs. https://agora.xtec.cat/iesgallecs/
  • Raül Alcázar (Psicòleg i Director Sant Pere Claver – Fundació Serveis Socials), Ana Alcaraz, psicòloga i directora de la Residència Tres Pins, Sheila Arias (psicòloga coordinadora de la Residència Tres Pins) i la Maria Sabaté (treballadora social de la Residència Tres Pins). https://www.santpereclaver.org/

Presentació:

Joaquim Fonoll Salvador. Consultor en Tecnología para la Educación Inclusiva y la Diversidad Funcional.

Experiència:

  • Jesús Puente Belda, – Coordinador de programas de Transformación Digital -Fundación Juan Ciudad -Madrid
  • Rocío Álvarez Pavón y Chari Prada Fernández CEEE Directora Mercedes Sanroma – Sevilla
  • Juan Antonio Miñano Guirao y Carmen Rabadán Martínez, CEIP Santiago el Mayor y Equipo OEP de Autismo y otros TGD – Murcia
  • Pedro Antonio Fábrega Pérez, Escola Agnès Armengol – Sabadell

Presentació:

Marian López Fernández-Cao. Universidad Complutense de Madrid.

Experiències:

  • Fina Alert Raich. Associació Susoespai. Creació i Salut Mental.
  • Lluis Solé i Salas. Universitat de Vic. Director orquesta inclusiva UVic-UCC
  • Jordi Cortés. Director de la compañía Liant la troca

A qui va dirigit

  • Professionals de l’àmbit socioeducatiu.
  • Futurs professionals (estudiants) de l’àmbit socioeducatiu.
  • Persones interessades en el desenvolupament d’una societat inclusiva.

Inscripció i preus

  • Professionals: 30 euros.
  • Estudiants i persones en situació d’atur: 15 euros.
  • Dues o més de dues persones de la mateixa institució: 20 euros per persona.

Què inclou la inscripció?

  • Certificat de participació de 20h.
  • Material de les Jornades.
  • Aquestes Jornades estan reconegudes com un curs de formació per part del Departament d’Educació (Generalitat de Catalunya).

Calendari i horari

  • Dimecres 30 de juny de 17:30 a 20:30
  • Dijous 1 de juliol de 17:00 a 21:00
  • Divendres 2 de juliol 17:30 a 20:30

Programa

Juny 30

17:30

Inauguració i benvinguda

17:45 - 19:00

El suport a les persones amb major vulnerabilitat en contextos virtuals

19:00 - 19:15

Descans

19:15 - 20:30

Construïm comunitats inclusives des de l’art

Juliol 1

17:00 - 18:15

Benestar Intel · ligent. Com aconseguir-ho a partir de les competències emocionals

18:15 - 18:25

Descans

18:25 - 19:40

Com afrontar els problemes de disciplina i de conducta? Parlem de la mediació

19:40 - 19:50

Descans

19:50 - 21:05

Sexualitat i discapacitat: I jo, per què no?

Juliol 2

17:30 - 18:45

Optimitzem la interacció entre l’alumnat: experiències de tutoria entre iguals

18:45 - 19:00

Descans

19:00 - 20:15

Com podem optimitzar els recursos? Amb dos docents dins l’aula el suport es multiplica

20:15 - 20:30

Clausura

Contacte

cersin@uab.cat

Organitza

En el marc del Màster en Suports a la Inclusió Educativa i Social, el Centre d’Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva (CERSIN) (cersin.uab.cat) organitza aquestes Jornades amb la col·laboració de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Formularis d’inscripció a les Jornades.

Per a que la inscripció sigui efectiva, és necessari ingressar el cost de la inscripció en el següent número de compte bancari: ES66 2100 5000 5702 0028 1680

Indica en el concepte de l’ingrés el teu cognom i el teu nom.